An open letter from Amr Nassef to Mishaal رسالة مفتوحة من الاعلامي عمرو ناصف الى خالد مشعل

Amr Nassef is an Egyptian media star working in Al-Manar TV in the famous program: what next?

In his open letter to the hypocrite Khaled Mishaal, Amr blamed Mishaal for ingoring a hundred Hezbollah martyrs killed during the smuggling of the Irani rockets into Gaza.  

He reminded Mishaal in private meetings praised the genious late President Hafiz Assad whenever Amr criticised the later, and telling Amr, and Hamdin Sabahi Amin Iskandar that Bashar is the new Nasser. 

Do you remember how many times you told us more details about the Mossad attempt to kill you, and then call you bodygaurd  (Abu saif as far as remember) to re-intruduce hin to us. Amr asked

And when we have demonstrated our surprise, saying: Only one bodygaurd,
You smiled and replied:

In Damascus, unlike any Arab capital, you don’t need bodygaurds, as if God created Damuscus to protect freedom fighters. 

Amr Nasif also reminded the Munafiq what he said about Arafat in the Presence of Walid Al-Moalim:

No faction left the Levant and remained strong.  

In a meeting in one of Mishaal’s appartment in Mezza, Amr asked Mishaal: Do you love Nasrallah?

 

Mishaal answered: Who else, after God, we have?


Dear Abu Al-walid

On the evening, I was waiting your press conference with my dear friend brother Ramdan Abdulla  
Frankly, I have “liked” your words, especially about standing with peoples ..
But God’s curse on the poor broadcast and poor microphone, it only quoted your standing with the Syrian opposition representing the Syrian people, and missed to convey your support for the Bahraini people, the Jordanian people, the people in the Arabian Peninsula and the Hijaz, and the people in the West Bank.
I liked your words …… and hoped to be among the journalists to ask advice and inquired about four things:

First: the mystery of Iran’s insistence on supporting you despite the your dispute with them?

Second: the secret of Abu Mazen admitting the victory of 2012, in contrast to 2008/2009?

Third: Which is hotter: your thanks to Dr. Mohamed Morsi and Major General Mohamed Raafat Shehata on what they did in 2012, or your thank for Hosni Mubarak and Omar Suleiman on what they did in 2008/2009?

Fourth: Your message on this occasion for our beloved brother Imad Mughniyeh

God bless the souls of the martyrs.

Regards

Amr Nassef

———–

Comment by Alex

BTW, Imad Mughniyeh met the ungrateful son of Hamas, the “living Martyr” 5 hours before his assassination by Mossad.
Few days after, the “Historical” of the Emir of Qatar to Gaza, Israel assassinated Al-Jaabari, the “Palestinian Mughniyeh”

Related

  تحية طيبة أرسلها لك من ضاحية بيروت الجنوبية، وكان بودي أن أحدثك مباشرة، أو عبر الهاتف، لكن أجندتي تحمل فقط ارقامك في دمشق، وليس فيها من سبيل إليك في أي عاصمة أخرى.

بالأمس: سجدت لله شكرا على ما انتهت إليه الأمور في غزة هاشم، ودعوت الله عز وجل أن يتقبل من شعب فلسطين قربانهم الذي يصعب حصر عدد شهدائه، وأن يتقبل قربان حزب الله المتمثل في مائة شهيد من خيرة شباب المقاومة رسموا بدمهم جغرافية وصول الصواريخ من حيث هي إلى حيث تعرف مشوارها الأخ…ير ورحلتها الحاسمة إلى صدر الغطرسة الصهيوني
وبعد الصلاة جلست القرفصاء ورحت في رحلة ذكريات طويلة بدأت بمحادثاتنا الهاتفية الطويلة إبان كنت في عمان، ومن بعدها في قطر إلى جلساتنا أنت وحمدين صباحي و(أنا) في بيتكم الأول في المخيم بسوريا، ووجبات الفروج البروستيد التي كنت أغص فيها من كثرة اعتراضك على انتقادي للرئيس الراحل حافظ الأسد، الي كنت تجتهد كثيرا لتقنعني بعبقريته، ومن بعده الرئيس بشار الأسد الذي طالما قلت لي (والله يا أبو حسين هادا اللي بيدو ينسيك جمال عبد الناصرونية.).  
هل تتذكر؟ يومها كان معنا حمدين صباحي من جديد ومعه أمين اسكندر.. ومن قبل ومن بعد كنت تعيد علينا من جديد تفاصيل أكثر عن قصة محاولة اغتيالك، ثم تستدعي مرافقك (أبو سيف على ما أتذكر) لتعيد تقديمه إلينا.. فنتسابق في سؤالك: مرافق واحد فقط؟ فتجيب بابتسامتك المعهودة: في دمشق، فقط في دمشق على عكس كل عواصم العرب والعالم، لا حاجة أساسا لمرافقة أو لحراسة.. وكأن الله خلق دمشق يا أبو حسين لتحمي المقاومين.
استبد بي الشرود وأنا مازلت أجلس القرفصاء، وإذا بمحطة تستوقفني والرحال في هذه المرة حط بي في مكتب الأستاذ وليد المعلم، وهو شاهد على درس تعلمته منك وكان الحديث عن ياسر عرفات رحمة الله عليه مازلت يا أبو الوليد أقول إن الجسد كله لو كره عرفات، تبقى في القلب نبضة تترحم عيه وتقر له بما يستحق،
وكانت خلاصة درسك المكثف: ما من فصيل ترك الشام وكتب له الله البقاء على قوته.
ومن جديد يحط بي ترحال الذكريات عند احدى شقق المزة.. وقد تفضلت وأبديت انزعاجا من اصرار مرافتك على تفتيشي… وكنت أنا أرى ذلك واجبا لا يجب التهاون معه.. لكنك كنت تقول: هذا من يصفه أبو هادي (سماحة السيد حسن نصر الله) بالمحب الصادق. فأسألك: بتحبة يا أبو الوليد؟ فتجيب: ومين إلنا بعد الله غيره؟

 عزيزي أبو الوليد:

في المساء كنت على موعد مع مؤتمرك الصحافي المشترك مع الصديق الحميم الأخ رمضان عبد الله،

ولا أخفيك: فقد أعجبني كلامك، وبخاصة انحيازك للشعوب.. لكن لعنة الله على سوء البث.. ورداءة الميكروفون، فقد نقلا بوضوح انحيازك لمن تمثله المعارضة من الشعب السوري، وفات البث والميكروفون أن ينقلا انحيازك للشعب البحريني والشعب الأردني، والشعب في الجزيرة العربية والحجاز، والشعب في الضفة الغربية.

أعجبني كلامك…… وتمنيت أن أكون بين الصحافيين لأسألك النصح وأستفهم منك أربعة أمور:
الأول: عن سر إصرار إيران على دعمكم رغم اختلافكم معها؟
الثاني: عن سر اعتراف أبو مازن بنصر 2012، على عكس 2008/2009؟
الثالث: أيهما أكثر حمية: شكرك وثنائك على الدكتور محمد مرسي واللواء محمد رأفت شحاتة على ما قدماه، أم شكرك لحسني مبارك وعمر سليمان على ما أسدياه؟ 

القائد في حزب الله الشهيد عماد مغنية التقى قبل اغتياله بساعات قليلة خالد مشعل،
وأشارت قبل خمس ساعات من الانفجار الذي استهدف سيارة مغنية وأودى بحياته.



الرابع: وبه أنهي: عن رسالتك في هذه المناسبة لأخينا وحبيبنا الحاج عماد مغنية
والفاتحة على أرواح الشهداء.

مع تحياتي

عمرو ناصف
22/11/

River to Sea Uprooted Palestinian

The views expressed in this article are the sole responsibility of the author and do not necessarily reflect those of this Blog!

About uprootedpalestinians

A displaced Palestinian
This entry was posted in Assad, Hamas, Khaled Mishaal, Mohamad Mursi, Mughniyeh, Omar Suleiman, Sabahi, War on syria. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s